Wednesday, January 28, 2009

My luv hubby & Qish..














































Dh hampir 2 tahun kami berkahwin,baby pun baru sorang..Aleeya Balqish.New baby?Tak tahu la lagi,ade rezki ade la tapi biar la qish besar dulu..it's not easy to have a baby..ingat tu my frens yg dok baru kawin tu..hehe

After 2 years kawin,kita akan mengenali lebih rapat lagi dgn husband kita,i'm lucky coz my hubby slalu tolong wat keja umah & jaga qish.Perselisihan faham tu biasa la dlm umah tgga,but that one can solve..

Aleeya Balqish..permata hati kami berdua.Masa dilahirkan hanya tuhan saja tahu betapa riso nya aku,ye la due lagi sbulan tp air ketuban dh pecah.Tapi kuasa tuhan mudah kn aku push dia,alhamdulillah krn tuhan mempermudahkan segalanya..

Qish ni lahir tak cukup bulan,kira2 34 minggu,kiranya 8 bulan la.kecik sgt 2kg.masa lahir tu gelap la jugak,punya la aku riso coz masa pregnant kn dia aku suka bangat minum nescafe,dh tu pulak nescafe cap mamak je..nasib baik la dh besar ni dia semakin cerah..kus semangat..

Pastu tak susah sgt jaga qish coz dia tak banyak ragam cuma la ni dia dah nk masuk setahun makin meragam.Maybe sbb dia dh knal org.Pastu qish ni pantang la tgk aku n abah dia bersiap,dia pun panas ponggong la.Dia akan meraung kalu tak dukung dia.Skang lak dh pandai berjalan,penat la aku nk kejar dia,tambah lak dia suka main masak2 kt dapur aku.Abis la tupperware aku jd mangsa dia.Kalu kemas balik takpe tp dia dok usung sana sini..tu la dia telatah anak2 yg wat kita pening kapla..

Tapi frens,walaupun kita penat melayan anak ni,kita akan rasa happy sgt bila bersama anak kita.Semuanya kita wat utk dia.Tambah lagi lihat telatah comel derang!

For my hubby,semoga kita dpt membahagiakan qish...

For my frens,yg tak lama lg jadi ibu..semoga kita dpt kongsi semua ni bersama & aku doakan korang dpt lahirkan baby dgn baik & dilindungi Allah (especially my lovely frens amylia & haza)
























1 comment:

hazawahida said...

Lisa..mcm ibu2 je ko bagi nasihat heheh (mmg dah jadik ibu pun kan). Tulah aku tak sbr nak deliver baby ni. Cepat sgt sensitif sejak pregnant ni.
Nasib baik Wan ringan tulang bab2 keje rumah kan. ANip pun so far alhamdulillah bolehlah diharap. Cuma masak je tak pas lagi huhu.
Doakan aku senang bersalin :)

* Hehhe pelikkan dulu sblm pregnant ko hantu teh ais , ni suka nescafe pulak.Nasib baik tak suka kopi hehehe