Friday, January 30, 2009

Shopping @ KELATE












Shopping!Yes,I like this..Baru2 ni masa chinese new year aku g kelate dgn family hubby.Semua g..kecuali abg ipar aku sorang.
Kitorg g naik air asia..bila sebut air asia,aku tingat la cite awan dania yg popular la jugak kt tv astro.Anak2 kakak ipar aku tisya & ain ni tersangat la mengikuti cerita awan dania..suka sgt la ain bila dpt nampak the real awan dania..rupanya,kuat gak pengaruh tv pd kanak2 nih..
Sampai kelantan,we all stay kt tpt ala2 homestay..hotel sume dh fully booked.Ramai gak org suka dtg kelantan nih kan.Don't judge the book by its cover..kuikui..
Aku rasa giler gak bila tgk bnyk tudung yg cantik2.Almaklumlah,skang ni dh berimej muslimah,kena la aku bli tudung bnyk.Lain la masa zaman open hair..xde la suka sgt bli tudung.
Hubby aku lak gile beli baju M.U.Korang tau,dia leh ayat makcik kedai tu dr harga 30 lebih jadi 15 hinggit..kagum gak aku.lagipun hubby aku teror cakap kelantan..no wonder la kan..
Tapi betul ke kt kelantan,kalu kita ckp kelantan dia kasi murah?Aku rasa taklah..skang ni org kelantan bukan mcm dulu,strategy tu dh x leh pakai..
Lagi satu,bukan aku je kuat shopping,kakak2 ipar aku lagi la dasat.Derang leh borong tudung sampai tiga ratus ringgit..hui,leh wat jual kt KL tu..haha..Lagipun bukan selalu kan..
Kat sana kitorg cuma sempat g tpt beli-belah je..Nak tgk2 laut ke tak sempat langsung sbb masing2 ada anak kecil..susah sikit nak bergerak..Alisya,Bella,Ain & Balqish..4 org budak nakal yg comel..
Apa-apa pun aku rasa puas hati la dpt bershopping sakan.Kiranya dh bnyk la pembaharuan di kelantan..Kepada organizer (Dato'Hisham & Datin Siti..kuikuikui) thanks for this family trip,for my hubby's family,syok aa jln ngan korang...adios

No comments: