Tuesday, July 5, 2011

1 July 2011 - My 29th BUFDAY;)

Happy Belated Bufday my dear Lisa Aina...haaa..29 years old!!Oh no...next year is 30...dun worry lisa..it is only a number...yang penting kita masih hidup di muka bumi Allah ni..Dan yang penting setiap kenaikan umur itu perlulah seiring dgn pengalaman yg telah dilalui selama 29 tahun ini...

For my hubby, family members & frens..thanks coz wish me happy bufday walaupun skarang ni dah xde tima hadiah dari sapa2..huhu..very the sad..tapi itu x bermakna i tak happy...hadiah yg bermakna bagi saya adalah kehidupan yg Allah masih berikan kpd saya utk menikmati segala kenikmatan di dunia ni..Life is so wonderful!!

Terlalu banyak kenangan selama kehidupan 29 tahun ni..Ada yg masih diingati dan ada yg sudah luput dlm ingatan..Perbezaan antara Lisa dahulu dan Lisa skarang hanyalah dari segi tanggungjawab yg semakin hari semakin memerlukan perhatian yg lebih!!Tanggungjawab kpd Allah,tanggunjawab kpd suami,tanggungjawab kpd ibubapa,tanggungjawab kpd anak,tanggungjawab kpd pekerjaan dan tanggungjawab kpd alam sekeliling..Bila terkenangkan kembali waktu ditanggung oleh mak abah dulu..barulah saya memahami susah senang mereka membesarkan kami..Setiap apa yg dihajati pastinya akan diperolehi tanpa memikirkan susah senang mak dan abah...Skarang segalanya perlu diusahakan utk mendapatkan kehidupan yg baik..Apa2 pun,saya amat bersyukur krn telah dididik dgn baik dan mampu mendaki tangga kejayaan dlm hidup..Semuanya adalah berkat acuan mak dan abah;)

Dlm umur mencapai 30 tahun ini,segala cabaran akan bermula..Perjalanan masa amat pantas dan kesibukan harian membatas segala aktiviti...Apa2 pun,saya akan cuba utk menggalas segala tanggungjawab dan menjadi insan yg mulia di sisi Allah..Kebahagian yg dikecapi akan terpadam sekiranya kita lalai kepada perintahnya...Semoga dugaan2 yang mendatang dapat dijadikan peringatan kpd saya dan dapat mengingatkan saya kepada kebesaran Illahi...

Semoga saya masih di sini pada 1 Julai 2012 dengan kejayaan hidup yang dirahmati Allah;)

No comments: