Wednesday, March 4, 2009

LIFE AFTER MARRIAGE...

Lamanya tak memblogkan diri..busy skit beberapa hari ni..Aku ade terbaca blog member aku Murni..and I really interested to her life story..haha..munek,skang dh baik ka?hopefully she will be ok..

LIFE AFTER MARRIAGE...bagi aku setiap couple yg berkahwin akan menghadapi pelbagai dugaan dlm hidup..maybe some people life after marriage dia very happy,tapi ada some people yg life dia tak happy..aku rasa it depends on that couple how to manage their lifetime..

Tapi aku hairan la..dan dari kajian aku pada kebanyakan org yg dh berkahwin ni,life nya semakin hambar,tiada lagi bibit cinta di hati,SENTAP,fighting,tak mesra and many more la..bak kata org tua..dah tak macam masa bercinta..arghhh..why all this should be like this?Its not fair..sepatutnya,bila dh kawin,perhubungan yg halal ni kita semarakkan lagi agar kehidupan kita akan menjadi indah setiap hari..

Bagi aku yg dh married ni,maybe sume ni krn ada salah & silap both of that couple..Bila dah kawin ni,kita lebih pada tanggungjawab..of course,bila ada baby,lagi besar la tanggungjawab kita.So,masa2 bersama sangat la terhad.Then sometimes bila anak buat perangai cam'memekak' satu rumah,mula la ada salah sorang yg x leh tahan.Bila badan penat,tambah lagi balik keja,mula la kalo salah cakap,jadi sentap..haha..kalo org jenis tak sabo lak..tu yg jadi gado bosar..dasat kan..tapi itu la reality hidup..sometimes i wonder how my mak & abah manage to control us..besarnya pengorbanan seorg ibu & abah..thanks mak,thanks abah..although now we seldom meet,deep in my heart,both of u are always here with me to settle all problem in my life..

To all husband in this world..aku harap jgn la korang persiakan isteri yg bnyk berkorban selama bersama..walaupun isteri yg kita pilih itu tak seperfect mana yg kita sangkakan,tapi bersyukurlah krn itu adalah jodoh yg terbaik dari Allah...

Sebagai seorg suami fahamilah hati seorang isteri,jgn la sakiti hati dia,jgn sesekali menipu isteri..we have seven sense:)..we know everything about husband..huh,tak caya tanya pompuan yg dh kawin..jgn lebihkan kawan2 di luar...it hurt more..jgn ade best fren pompuan..how HUSBAND feel if his isteri ade best fren lelaki..can they accept?and last but not least..jgn ada affair kt luar..oh please,if this happen to me..there are no second chance!!haha..adios..

No comments: